ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت که واشنگتن به زودی به کی یف اجازه خواهد داد تا از سلاح های غربی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.

آمریکا بزودی اجازه حمله اوکراین به خاک روسیه با تسلیحات غربی را خواهد داد

"تاس" به اظهارات جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اشاره کرد که گفته بود مذاکرات میان آمریکا و اوکراین در مورد چشم انداز گسترش حوزه حملات اوکراین در خاک روسیه "به صورت خصوصی" انجام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: این اظهارات یک نتیجه دارد که به معنی اجازه به رژیم کی یف برای عملیات در خاک روسیه است. علاوه بر این، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به زودی به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اجازه خواهد داد تا از هرگونه تسلیحات آمریکایی برای حملات عمیق به خاک روسیه استفاده کند.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد در حمله‌ای غافلگیرانه با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که هدف از تهاجم نظامی ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل است.

در حالیکه آژانس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نفوذ اوکراین در خاک این کشور در منطقه مرزی کورسک با مشارکت نهادهای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و لهستان و استفاده از تسلیحات غربی انجام شده است، نیروی هوایی اوکراین پنجشنبه گذشته اعلام کرد که در حمله به کورسک از یک بمب ساخت آمریکا استفاده کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.